Зміст
1.	Маржинальна революція та її зв'язок зі змінами у світовому господарстві. Етапи розвитку маржинальної революції та основні школи.
2.	Формування неокласичної традиції у Західній політичній економії. Кембріджська школа.
3.	Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси первісної доби.
4.	Економічна думка Середньовіччя у Західній Європі. Економічні погляди каноністів. 
Розкрити зміст категорій і понять
Стадії розвитку капіталізму 
Дрібне виробництво 
Натуральна форма господарства 
Просте товарне виробництво 
Економічний романтизм 
Форми кооперативів: кредитна, споживча, позичкова
«Психологічний закон» Кейнса 
Гранична схильність до заощаджень 
Гранична схильність до споживання 
Мультиплікатор інвестицій 
Неокейнсіанство 
Тести
1.	Предметом політичної економії історичної школи є:
а) сфера виробництва;
б) сфера обігу;
в) економічні закони і продуктивні сили суспільства;
г) історія народного господарства.
2.	На думку Ф. Ліста капітал – це:
а) вартість, що самозростає;
б) матеріальне багатство, природні та набуті здібності людей;
в) виробничі запаси;
г) запаси продукції, що приносять прибуток.
3.	На думку представників нової історичної школи Г. Шмоллера і Л. Брентано в економічній теорії необхідно аналізувати:
а) економічний розвиток країни;
б) особливості соціально-економічного розвитку на новому етапі;
в) соціальний розвиток країни;
г) систему вільного ринку.
4.	На думку Р. Штольцмана вартість складається з двох частин:
а) заробітної плати і прибутку;
б) прибутку і собівартості;
в) собівартості і оптової ціни;
г) оптової ціни і заробітної плати.
5.	Представник «соціального напряму» в економічній науці Р. Штаммлер висунув ідею, що політична економія це:
а) моральна наука;
б) точна наука;
в) національна наука;
г) суспільна наука;
д) політична наука.
6.	Назвіть основні ознаки соціал-реформізму, що свідчать про їхню незалежність до соціал-демократичного вчення?
а) визначення самоеволюції капіталізму;
б) розвиток державного регулювання економіки;
в) можливості еволюційного здійснення реформ, які б забезпечували прогресивні соціальні перетворення;
г) головною метою економічних програм є зайнятість населення, відтворення і збереження навколишнього середовища.
7.	Які обставини, на вашу думку, справили вплив на формування теоретичної та ідеологічної платформи соціал-реформізму?
а) зростання питомої ваги кваліфікованих робітників і службовців;
б) співробітництво робітничого класу з інтелігенцією, що породило його нейтральність;
в) двоїста політика поведінки  дрібної буржуазії;
г) зростання соціальних протиріч у суспільстві, бажання трудящих поправити матеріальне становище.
8.	Які розбіжності існують між різними моделями економічного розвитку (змішаної економіки)?
а) поняття «змішана економіка» передбачає різні форми власності;
б) контроль за виробництвом і розподілом;
в) ставлення до планування виробництва;
г) показником соціальних реформ демократичних перетворень у рівень втручання держави в економіку;
д) все вище перераховане вірно.
9.	Представники лівого крила виступали за:
а) негайне здійснення революційних перетворень;
б) встановлення абсолютного пролетаріату;
в) державне регулювання економіки;
г) поділ праці для корпоратизації.
10.	Установіть відповідність:
1	Для свідомого формування “економічної демократії”; теорія “організованого 
капіталу”	а	К. Лібкнехт, 
Р. Люксембург, 
Д. Благоєв
2	Теорія “демократизації 
капіталу”	б	Р. Гільфердінг
3	Теорія “ультраімперіа-лізму”	в	Теоретична платформа соціалізму
4	Лідери ІІ Інтернаціоналу (ліве крило)	г	К. Каутський
5	Демократичний соціалізм	д	Е. Бернштейн