Зміст
1. Маржинальна революція та її зв'язок зі змінами у світовому господарстві. Етапи розвитку маржинальної революції та основні школи.
2. Формування неокласичної традиції у Західній політичній економії. Кембріджська школа.
3. Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси первісної доби.
4. Економічна думка Середньовіччя у Західній Європі. Економічні погляди каноністів.
Розкрити зміст категорій і понять
Стадії розвитку капіталізму
Дрібне виробництво
Натуральна форма господарства
Просте товарне виробництво
Економічний романтизм
Форми кооперативів: кредитна, споживча, позичкова
«Психологічний закон» Кейнса
Гранична схильність до заощаджень
Гранична схильність до споживання
Мультиплікатор інвестицій
Неокейнсіанство
Тести
1. Предметом політичної економії історичної школи є:
а) сфера виробництва;
б) сфера обігу;
в) економічні закони і продуктивні сили суспільства;
г) історія народного господарства.
2. На думку Ф. Ліста капітал – це:
а) вартість, що самозростає;
б) матеріальне багатство, природні та набуті здібності людей;
в) виробничі запаси;
г) запаси продукції, що приносять прибуток.
3. На думку представників нової історичної школи Г. Шмоллера і Л. Брентано в економічній теорії необхідно аналізувати:
а) економічний розвиток країни;
б) особливості соціально-економічного розвитку на новому етапі;
в) соціальний розвиток країни;
г) систему вільного ринку.
4. На думку Р. Штольцмана вартість складається з двох частин:
а) заробітної плати і прибутку;
б) прибутку і собівартості;
в) собівартості і оптової ціни;
г) оптової ціни і заробітної плати.
5. Представник «соціального напряму» в економічній науці Р. Штаммлер висунув ідею, що політична економія це:
а) моральна наука;
б) точна наука;
в) національна наука;
г) суспільна наука;
д) політична наука.
6. Назвіть основні ознаки соціал-реформізму, що свідчать про їхню незалежність до соціал-демократичного вчення?
а) визначення самоеволюції капіталізму;
б) розвиток державного регулювання економіки;
в) можливості еволюційного здійснення реформ, які б забезпечували прогресивні соціальні перетворення;
г) головною метою економічних програм є зайнятість населення, відтворення і збереження навколишнього середовища.
7. Які обставини, на вашу думку, справили вплив на формування теоретичної та ідеологічної платформи соціал-реформізму?
а) зростання питомої ваги кваліфікованих робітників і службовців;
б) співробітництво робітничого класу з інтелігенцією, що породило його нейтральність;
в) двоїста політика поведінки дрібної буржуазії;
г) зростання соціальних протиріч у суспільстві, бажання трудящих поправити матеріальне становище.
8. Які розбіжності існують між різними моделями економічного розвитку (змішаної економіки)?
а) поняття «змішана економіка» передбачає різні форми власності;
б) контроль за виробництвом і розподілом;
в) ставлення до планування виробництва;
г) показником соціальних реформ демократичних перетворень у рівень втручання держави в економіку;
д) все вище перераховане вірно.
9. Представники лівого крила виступали за:
а) негайне здійснення революційних перетворень;
б) встановлення абсолютного пролетаріату;
в) державне регулювання економіки;
г) поділ праці для корпоратизації.
10. Установіть відповідність:
1 Для свідомого формування “економічної демократії”; теорія “організованого
капіталу” а К. Лібкнехт,
Р. Люксембург,
Д. Благоєв
2 Теорія “демократизації
капіталу” б Р. Гільфердінг
3 Теорія “ультраімперіа-лізму” в Теоретична платформа соціалізму
4 Лідери ІІ Інтернаціоналу (ліве крило) г К. Каутський
5 Демократичний соціалізм д Е. Бернштейн