0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Діяльність суб’єктів міжнародного бізнесу як фактор геополітики (ID:840500)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Менеджмент
Сторінок: 31
Рік виконання: 2023
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП …………………………………………………………………………… РОЗДІЛ 1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ …………….. 1.1. Міжнародний бізнес як основа міжнародного менеджменту……. 1.2. Види, форми міжнародного бізнесу…………………………….... 1.3. Суб'єкти міжнародного бізнесу……………………………………. РОЗДІЛ 2. ГЕОПОЛІТИЧНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ СУБ'ЄКТІВ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ …………………………………….. 2.1. Геополітичні, геоекономічні фактори діяльності суб'єктів міжнародного бізнесу ………………………………………... 2.2. Проблеми в діяльності суб'єктів міжнародного бізнесу…………. ВИСНОВКИ ……………………………………………………………………… СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ……………………………………
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.1. Міжнародний бізнес як основа міжнародного менеджменту. Міжнародний менеджмент - це форма управління закордонними підрозділами (управлінський процес) з боку основної компанії з метою формування, розвитку і використання її конкурентних переваг на світових ринках для одержання прибутку шляхом раціонального використання матеріальних і трудових ресурсів. Для розуміння функціонування міжнародного бізнесу важливо зрозуміти базові принципи його діяльності. Базовими принципами теорії міжнародного менеджменту є концепції абсолютних переваг, відносних переваг, міжнародного життєвого циклу продукту і прямих іноземних інвестицій. Концепція абсолютної переваги, засновником якої є Л. Сміт, стверджує, що одні країни можуть робити товари більш ефективно, ніж інші, завдяки природній перевазі (наприклад, технології чи кваліфікованій робочій силі). Країни експортують ті товари, у виробництві яких вони мають абсолютну перевагу, та імпортують ті товари, у виробництві яких перевага належить їх торговим партнерам. Концепція відносної переваги, засновником якої є Д. Рікардо, стверджує, що загальний обсяг виробництва може бути збільшений завдяки зовнішній торгівлі навіть у тому випадку, якщо одна країна має абсолютну перевагу у виробництві будь-якої продукції. Теорія відносних переваг справедлива стосовно будь-якої кількості товарів і будь-якої кількості країн, а також для аналізу торгівлі між окремими районами, областями, республіками однієї держави. Управлінський процес міжнародної компанії нерозривно зв'язаний з інтернаціоналізацією її виробничої діяльності. Необхідність інтернаціоналізації усіх форм діяльності міжнародної компанії (у тому числі й управлінської) зв'язана з конкуренцією як на внутрішньому, так і на світовому ринках. У процесі інтернаціоналізації виробництва визначаються три зв'язані характеристики взаємодії продуктивних сил і виробничих відносин: матеріально-технічна основа усуспільнення виробництва, його соціально-економічні форми й організаційна структура. Зміст економічного аспекту включає управління процесом міжнародного виробництва, у ході якого досягається координація матеріальних і трудових ресурсів, необхідних для ефективного досягнення цілей. Соціально-психологічні аспекти характеризують діяльність особливої групи осіб по організації і керівництву зусиллями всього персоналу компанії (система влади, соціальна функція (культура, традиції, цінності, звичаї суспільства)). Правовий аспект міжнародного менеджменту відбиває структуру державних політичних і економічних інститутів, проведену ними політику й обумовлене ними законодавство. Найважливіше значення мають положення торгового права з питань створення компанії, висновку контрактів, промислової власності, а також державне регулювання міжнародного бізнесу, що включає антитрестове законодавство, податкову політику, торгово-політичні засоби й ін. Організаційно-технічний аспект міжнародного менеджменту включає раціональну оцінку ситуації і систематичний добір цілей і задач, послідовну розробку стратегії для досягнення цих задач, упорядкування необхідних ресурсів, раціональне проектування, організацію, управління і контроль за діями, необхідними для досягнення обраних цілей, мотивацію і винагороду людей, що здійснюють цю роботу. В основі міжнародного менеджменту лежить самостійна господарська міжнародна діяльність підприємців - фізичних і юридичних осіб. Міжнародне підприємництво - це особливий вид діяльності поза межами національних границь, її транснаціоналізація. Міжнародний бізнес пройшов тривалий процес еволюції, і те, яким він є сьогодні, є результатом багатовікового розвитку з давніх часів започаткування міжнародної торгівлі. Останню третину ХХ ст. – початок ХХІ ст. міжнародний бінес розвивається під впливом стрімкого нарастання глобалізаційних процесів, що відбуваються в системі міжнародних економічних відносин. Ключова особливість міжнародного бізнесу пов’язана з перетинанням предметами бізнесу кордонів, що потребує врахування в процесі менеджменту особливостей середовища двох або більше країн. Міжнародний бізнес базується на можливості отримання вигод саме з переваг міждержавних ділових операцій, тобто з того факту, що продаж визначеного товару в іншій країні, або налагодження фірмою однієї країни виробництва в іншій країні, або надання послуг спільно фірмами двох країн третій, забезпечують залученим у бізнес сторонам більше переваг, ніж вони б мали, якби вели справу у своїх країнах. Це ключовий момент не лише в розумінні природи і специфіки міжнародного бізнесу, але й поясненні виникнення і розвитку міжнародного менеджменту. Міжнародний бізнес пов’язаний з переміщенням ресурсів (сировина, капітал, технологія, люди), товарів (готові компоненти, продукти, напівфабрикати), послуг (бухгалтерський облік, юридична і банківська діяльність) з однієї країни в іншу. Відмінною рисою міжнародного бізнесу є і те, що на цю діяльність безпосередньо впливає численність обставин, у тому числі відмінності у мові, відстані, валютні курси, тарифні бар’єри, політичні проблеми тощо. Варто звернути увагу на те, що конкретні вигоди міжнародного бізнесу пов’язані з отриманням більшого прибутку з урахуванням таких факторів: 1) доступ до зарубіжних ринків робочої сили (ціна, кваліфікація); 2) вихід до родовищ корисних копалин і джерел сировини; 3) прагнення нових ринків збуту; 4) збільшення обсягів виробництва і зниження собівартості виробів (ефект масштабу і крива досвіду); 5) зменшення валютних ризиків. Головна мета міжнародного бізнесу, причини його формування і розвитку зумовлюють певну систему засобів досягнення цієї мети О. В. Лазарєва підсумовує: «Отже, міжнародний бізнес – це система ділових взаємовідносин та господарських операцій, які здійснюються суб’єктами господарювання двох або більше країн з метою отримання прибутку. Сучасному міжнародному бізнесу властиві такі особливості: − значне збільшення товарообігу під впливом науково-технічного прогресу; − поглиблення інтернаціоналізації; − глобальність характеру міжнародного бізнесу є його найважливішою рисою: він охоплює світову систему інформаційного ділового обміну, світовий фінансовий ринок та глобальну структуру технологічних нововведень; − поглиблення міжнародного поділу праці; − зміна структури товарів та послуг у світовій торгівлі (збільшення питомої ваги товарів, зменшення сировини); − виникнення залежності деяких суб’єктів міжнародного бізнесу від закордонних партнерів; − врахування в бізнесі культурного фактора, тобто сукупності вимог і обмежень, що накладаються культурою даної країни на тих, хто веде в ній (або з нею) бізнес; − налагодження під впливом НТП глибоких технологічних зв’язків між суб’єктами світового бізнесу; − прискорення об’єктивного процесу міжнародного поділу праці – товари у міжнародній торгівлі являють собою проміжні продукти, а не кінцеві вироби» [10, с. 8].