0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Елементи програмування в початковій школі (ID:512348)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 31
Рік виконання: 2015
Вартість: 650
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ЕЛЕМЕНТИ ПРОГРАМУВАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 5 1.1. Урок інформатики в початковій школі 5 1.2. Програмне забезпечення на уроках інформатики 8 1.3. Методика вивчення розділу “Алгоритми і виконавці” 12 РОЗДІЛ ІІ. ПРОГРАМНЕ СЕРЕДОВИЩЕ SCRATCH В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 15 2.1. Опис середовища програмування Scratch 15 2.2. Особливості навчання в середовищі Scratch учнів молодшого шкільного віку 19 2.3. Розробка практичних завдань в програмному середовищі Scratch 23 ВИСНОВКИ 28 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 30
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність. Сьогодні наука й технологія розвиваються так стрімко, що виникають безліч проблем, щодо застосування технологій для дітей молодшого шкільного віку. Це стосується і програмування в початковій школі. Проблеми вивчення елементів програмування пов'язані перш за все із труднощами для школярів, особливо початкової ланки, як із визначенням поняття алгоритму, побудови алгоритмічних конструкцій, так і при роботі з мовами програмування, їх правильному застосуванні, а також з великим обсягом матеріалу. З цими питаннями виникає безліч проблем, пов'язаних безпосередньо з викладанням розділу щодо застосування засобів, методів і змісту. Вивчення елементів програмування в курсі інформатики початкової школи має два аспекти, які мають на меті певну ціль. Перший аспект – розвивальний аспект, який пов'язаний з посиленням основного компонента курсу інформатики. Учням молодшого шкільного віку дають зрозуміти , що таке програма на мовах програмування, як створюється програма в різних програмних середовищах, що таке мови програмування, як розуміють розвиток алгоритмічного мислення. Другий аспект – програмістський, під яким розуміють навички складання навчальних програм. Він носить профорієнтаційний характер. В наш час професія програміста є досить поширеною, тому вивчення програмування в рамках курсу початкової школи дозволяє учням випробувати свої здібності і вміння, а також набути нові. Вивченням проблем елементів програмування займаються розробники шкільних програм І.Г. Семакін, Н.В. Макарова та інші. Вони по-різному підходять до побудови алгоритмів і алгоритмічної навчальної лінії. У тому числі по-різному вирішують складові теоретичної і практичної частини. Об’єктом дослідження даної роботи є особливості застосування програмування для дітей молодшого шкільного віку на уроках інформатики в початковій школі. РОЗДІЛ І. ЕЛЕМЕНТИ ПРОГРАМУВАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 1.1. Урок інформатики в початковій школі Урок – це основна форма організації навчальної роботи з інформатики в початковій школі. Однією з важливих умов проведення уроку є дотримання основних елементів його структури і раціональний вибір його типу [30]. На уроках інформатики комп'ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що змінює і впливає на навчальний процес. Специфіка уроку інформатики виявляється в тому, що передбачена велика кількість практичних робіт за комп’ютером, і становить майже половину уроку. На уроках інформатики проводяться групові, фронтальні та групові форми роботи, а також ротоби в парах. Часто відбувається невідповідність між типами уроків та його структурними елементами, особливо це стосуєтеся уроків у вигляді вікторин, ігор, тощо [26]. Кожний урок інформатики у кожного вчителя є унікальним і відрізняється від інших структурою, метою, змістом, методами, наповненістю. Уроки в педагогіці об’єднані в певні групи дуже давно. На сьогодні проблема типології уроків ні у світовій, ні у вітчизняній науці остаточно не розв'язана. Як відмічає С. В. Іванов, існує більше десяти типологій, які відрізняються своїми ознаками, за якими і роблять класифікацію уроків. Тому єдиної загальноприйнятої класифікації не існує. Тому, С. В. Іванов, поклавши в основу головні етапи навчального процесу й характер діяльності, виділяє уроки: • вступні; • первинного ознайомлення з матеріалом; • формування понять, установлення закономірностей і правил; • повторення та узагальнення; • застосування здобутих знань на практиці; • формування навичок (тренувальні); • контрольні; • комбіновані [14]. А. П. Єршов класифікує уроки за основним способом їх проведення й виділяє такі типи: • урок-лекція; • урок-бесіда; • урок-екскурсія; • кіноурок; • урок із різними видами занять; • урок самостійної роботи учнів; • лабораторні та практичні [9]. 2.2. Особливості навчання в середовищі Scratch учнів молодшого шкільного віку Актуальним на даний час в нашому суспільстві є процес інформатизації початкової освіти, а також є важливим елементом змінювання парадигми початкової освіти. Вивчення інформатики в першому класі ще не втілюється у життя, але про це говориться у багатьох наукових дослідженнях, а також в багатьох інших дослідженнях [19]. Виділяють два завдання для навчання інформатики в початкових класах: формування стилю мислення учнів і вдосконалення приватних предметних методик. Формування мислення – це одна з основних функцій вчителів, адже мислення учня починає формуватися в молодшому шкільному віці. Хочемо зазначити, що дитина яка прийшла до першого класу повинна на високому рівні сприймати навчальну програму і для цього їй потрібний високий рівень логічного мислення. При перевірці готовності учнів до першого класу їх перевіряють на рівень розвитку логічного мислення, і низький рівень цього розвитку може призвести до відмови прийому дитини до школи, а саме в гімнастичні класи з насиченим програмним навчанням. Причина в тому, що недостатня розвиненість логічної сфери першокласника протягом першого року навчання створить йому великі труднощі в навчанні, і труднощі ці не зменшаться з переходом у наступні класи, а будуть збільшуватися [12]. В даний час інформатику починають вивчати школярі молодшого шкільного віку. Потрібно поставити запитання: чи можна в початкових класах навчити дітей алгоритмізації та програмуванню? Ю. О. Первін стверджує, що можна, але потрібно дотримуватися певних умов: - для рішення задач про алгоритми потрібно обирати зрозумілу і цікаву для дітей предметну область; - навчальне середовище має містити зручний інтерфейс для дітей; - для створення алгоритму розв'язання задачі потрібно використовувати візуальні засоби представлення структур даних і структур управління, для яких не потрібно буде запам’ятовувати багато службових слів і синтаксичних правил для запису програми [25]. Таке програмне середовище, в основі якого лежить мова програмування Scratch, була розроблена групою вчених з Массачусетського технологічного інституту. Основна мета цього проекту була не тільки навчити молодших школярів програмуванню, але і стати частиною освітньої програми дітей і підлітків, розвивати у них творчі здібності, логічне мислення, свободу у використанні інформаційних технологій. Залучення відбувається шляхом створення мультфільмів, демонстраційних роликів, програм-тренажерів, комп'ютерних ігор, інтерактивних мультимедійних презентацій [31]. В основі програмного продукту Scratch лежить графічна мова програмування, яка включає різні типи даних і структури управління, реалізований в зрозумілому для дітей інтерфейсі, доступному для розуміння і використання учнями початкової школи. Програма на мові Scratch являє собою сценарій, який створений шляхом підбору і суміщення графічних блоків, що представляють дані і структури управління. Дані мають мультимедійну природу, тобто учень може створювати малюнки, музику, оперувати з числовою та графічною інформацією [24].
Інші роботи з даної категорії: