0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості переживання самотності у підлітковому віці (ID:334793)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 77
Рік виконання: 2020
Вартість: 5000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………….……3 РОЗДІЛ І ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ САМОТНОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ У ПСИХОЛОГІЧНІЙ НАУЦІ……….......................7 1.1. Феномен «самотність» у психологічному дискурсі …….………………..…7 1.2. Переживання стану самотності у підлітковому віці……………………….17 1.3. Чинники переживання стану самотності у підлітковому віці……………………………………………………………...…………….…..….23 ВИСНОВОК ДО РОЗДІЛУ І……………………………………..……………..32 РОЗДІЛ ІІ ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ САМОТНОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ……………………………………………………..…....34 2.1. Програма емпіричного дослідження……………………………………..…..34 2.2. Аналіз результатів дослідження………………………………………………41 2.3 Рекомендації для практичних психологів щодо роботи з підлітками, схильними до самотності………………………………………………………..…48 ВИСНОВОК ДО РОЗДІЛУ ІІ………………………………………………........52 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ………….………………………………………...........54 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………..………...56 ДОДАТКИ………………………………………………………………………….62
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження Однією із найсерйозніших проблем людства протягом багатьох віків залишається самотність. В сучасних розвинених суспільствах проблема самотності постає дуже гостро. Про феномен самотності свідчать такі наукові дані: не більше 1–2% опитуваних стверджують, що ніколи в житті не відчували самотності, в той час як приблизно 10–30% говорять, що переживали такий стан хоча б раз у житті.За вченими, І.В.Ващенко, Р.С.Вейс, П.Г.Гасанова, Л.П.Гримак, М.О.Кандиба, Т.Л. Крюкова, Д.А.Леонтьев, М.Н.Лященко, Е.А.Манакова, Н.В.Михайлова, М.К.Омарова, Е.Н.Осин, Д.Периман, Л.Е. Пепло, Н.Покровский, М.В.Прохорова, І.М.Слободчиков, О.В.Тимченко та багато інших. Зокрема, юнацьку самотність у своїх працях розглядали Л.О.Колісник, І.С.Кон, В.Г.Лашук, С.В.Малишева, Е.В.Неумоева-Колчеданцева, Г.Р.Шагивалеєва, Т.В.Федотова, Е.Ю.Яблокова та ін. проблема самотності виникає тоді, коли людина усвідомлює неповноцінність своїх стосунків з іншими людьми, особистісно значимими для неї, коли вона відчуває гострий дефіцит задоволеності у спілкуванні і обумовлена кількома причинами: соціально-економічні та ідеологічні процеси, що відбуваються у нашому суспільстві на протязі останніх десятиліть, загострили питання адаптації особистості до нових умов, її самореалізації та практичного виживання у складному світі; відсутнє цілісне уявлення про феномен самотності та віковізакономірності його проживання та переживання, не повністю розкриті соціально-психологічні причини виникнення самотності. Самотність – одне з «болючих» питань людської душі, шо зачіпає всіх, незалежно від матеріального статку, віку,соціального статусу. Немає людини, яка могла б похвалитися, що ніколи не відчувала на власному досвіді цей особливий, іноді хворобливий, а іноді, навпаки, дуже глибокий і сповнений краси внутрішній стан. Якщо поставити питання, чому і в яких ситуаціях людина може відчувати себе самотньою, відразу стає очевидно, що відповісти на нього, виявляється, не так вже просто. Почуття самотності у підлітків виникає у зв’язку з активними міграційними процесами у суспільстві. Переїзд, зміна школи, зміна соціального оточення у підлітків викликає почуття самотності і важку адаптацію доводять Д. Качіопо та Л. Бонетті. Є. Федосенко звертає увагу на негативний вплив сімей, в котрих не враховують особливості підліткового віку своїх дітей, чим відгороджують їх від себе і діти, не знаходячи порозуміння з боку батьків, відчувають себе самотніми, на фоні чого вдаються до депресії, важко адаптуються в нових умовах, що значно уповільнює їх соціалізацію. Причиною є також проблеми у навчанні та спілкуванні з ровесниками, вчителями, що спричинюють смислові бар’єри, які викликають у підлітків почуття самотності ( І. Булах, І. Дубровіна, І Кон, й ін.). У підлітковому віці, коли звичні життєві моделі дитинства стають неефективними, а моделі дорослості ще знаходяться на етапі формування, стани самотності й усамітнення переживаються особливо значуще. Часта зміна соціальної ситуації, труднощі адаптаційного періоду в новому соціальному оточенні, підвищена стомлюваність, відсутність необхідного рівня розвитку, навичок міжособистісної взаємодії, труднощі встановлення бажаних емоційних стосунків зі значимими людьми – основні фактори, які викликають почуття самотності підлітків (Р.Вейс, Т.БДжонсон і У.А.Садлер, К.І.Кутрон, А. Маслоу, Л.Е.Пепло, К.Роджерс, Х.С.Салліван, М.Е. Селігмана З.Фрейд, Е.Фромм, К.Хорні, Е.Ериксон, К.Г.Юнг та ін.) та вітчизняних (Л.М. Галігузова, О.Б. Долгінова, І.С.Кон, С.В. Крівцова, В.Г.Казанська, Ж.В.Пузанова, Є.Є.Рогова, О.В.Неумоєва, Ю.М. Орлов, І.М. Слободчіков, О.Т.Соколова, Г.Р. Шагівалеєва та ін.).