«Тренінг запобігання емоційного вигорання» (ID:346249)
Автор більше не продає цю роботу
?
Основні причини, чому роботи знімають з продажу:
- Автор роботи самостійно зняв її з продажу
- Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
- На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботиЗміст
ЗМІСТ
Вступ…………………………………………………………………………..…...4
Розділ 1 ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ………………..…………………………...….7
1.1 Основні характеристики тренінгу……………………………………...…….7
1.2 Тематичні блоки програми………………………………………...………..10
Тема 1 «ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ», ЯК ПРОЯВ ПРОФЕСІЙНОЇ ДЕФОРМАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ…………………………………………..…….10
1.1 Загальна характеристика синдрому «емоційного вигорання»…10
1.2 Особливості діагностики синдрому «емоційного вигорання»…12
1.3 Прояви синдрому «емоційного вигорання»………………………15
Тема 2 НАВЧАННЯ НАВИЧКАМ ВИЗНАЧЕННЯ СИМПТОМІВ І СТАДІЙ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРЯННЯ………………………………………………….17
2.1 Симптоми ЕВ……………………………………………………………...…17
2.2 Стадії розвитку ЕВ………………………………………………………..…19
2.3 Професійне вигорання організації…………………………………………24
Тема 3 ОВОЛОДІННЯ СПІВРОБІТНИКАМИ НАВИЧКІВ ЗАПОБІГАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ…………………………………………….…..25
3.1 Профілактика виникнення ЕВ…………………………………….25
3.2 Способи запобігання ЕВ…………………………………………..27
Розділ 2 ЗМІСТ ТРЕНІНГУ…………………………………………………….29
Висновки…………………………………………………………………………40
Використана література…………………………………………………………41
Додаток «Методика діагностики емоційного вигорання Бойко В.В.»
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження: на сьогоднішній день тема емоційного вигорання є вже досить дослідженою і поширеною, але не всі розуміють, як можна коректно та «безболісно» запобігти виникненню даного явища, яке негативно впливає на робочий процес.
На думку дослідників, негативні психічні переживання і стани можуть зачіпати різні грані трудового процесу - професійну діяльність, особистість професіонала, професійне спілкування, в цілому негативно позначається на професійному розвитку особистості.
Однак у вітчизняній психології теоретичні та емпіричні дослідження в даному напрямку представлені недостатньо та відірвано від цілісної методології дослідження емоційного вигорання. Так, В.В.Бойко, розглядає емоційне вигорання як прижиттєво-сформовану форму професійної деформації; на думку Д.Г. Трунова, вигорання більше виявляється в контексті професійної діяльності, В.П. Казначеев та Ф.Б. Березін розглядають емоційне вигорання як форму дезадаптації, а О.А. Мілерян – як порушення психологічного здоров’я особистості.
Професійна деструкція особистості - це зміни якостей особистості (стереотипів сприйняття, ціннісних орієнтацій, характеру, способів спілкування і поведінки), які з'являються під впливом виконання професійної ролі. Слід зазначити, що в психологічних дослідженнях частіше розглядають небажані зміни в особистості фахівця, негативно впливають на його роботу і життя.
Професійна діяльність людини - одне з провідних проявів активної особистості. Вона тягне за собою професійний розвиток працівника, що обумовлює формування професійного типу особистості[1].
Помітний вплив надає професія і на особистісні особливості представників тих спеціальностей, робота яких пов'язана з людьми. Крайня форма професійної деформації особистості виражається у формальному, суто функціональному ставленні до людей. Вона погіршує соціально-психологічний клімат в колективі, розвиток самої особистості, служить основою виникнення психологічних бар'єрів.
Розвитку СЕВ сприяють особистісні особливості - високий рівень емоційної лабільності, високий самоконтроль, особливо при вираженні негативних емоцій з прагненням їх придушити, раціоналізація мотивів своєї поведінки, схильність до підвищеної тривожності і депресивних реакцій, пов'язаним з недосяжністю «внутрішнього стандарту» і блокуванням в собі негативних переживань.
Так як особистість людини достатньо цілісна і стійка структура, то вона шукає своєрідні шляхи захисту від деформації. Одним із способів такої психологічного захисту є СЕВ. Основна причина СЕВ - це невідповідність особистості виконуваній роботі. У практиці консультування фірм та організацій спостерігається кілька варіантів невідповідності, яке призводить до виникнення СЕВ.
Мета: розвиток навичків запобігання емоційного вигорання персоналу компанії засобами соціально-психологічного тренінгу для персоналу.
Об'єкт дослідження: синдром «емоційного вигорання» у працівників компанії «Антоніна».
Предмет дослідження: можливість розвитку навичок запобігання емоційного вигорання у працівників компанії.
Завдання тренінгу:
1. Діагностування наявність емоційного вигоряння у співробітників;
2. Оволодіння співробітниками вміннями запобігання емоційного вигорання;
3. Навчання навичкам визначення симптомів і стадій емоційного вигоряння.
Методи дослідження:
Теоретичні: вивчення наукових літературних джерел про особливості запобігання синдрому «емоційного вигорання» у співробітників, а також про особливості організації тренінгової роботи з розвитку відповідних навичок.
Емпіричні:
1. Методика діагностики рівня «емоційного вигорання» В.В. Бойко
2. Методика «Карусель спілкування»
3. Вправа « Почуття»
4. Вправа «Порядковий рахунок»
5. Вправа «Емоції»
6. Вправа « Список емоцій»
7. «Маятник»
8. «Пожвавлення тіла»
9. Малюнок «Мій емоційний стан»
Організація тренінгу. У тренінгу приймають участь співробітники компанії «Антоніна» з виготовлення кондитерських виробів. Тренінг розрахований на 12 чоловік, серед яких: 4 менеджера з продажу, 1 бухгалтер, 1 менеджер зі збуту та 6 продавців.
Практичне значення. Отримані навики під час тренінгу співробітники зможуть застосовувати у подальшому робочому процесі, з метою поліпшення свого психологічного стану та підвищення працездатності. Розроблена програма може бути використана в рамках програм соціально-психологічного навчання персоналу різних компаній.
Інші роботи з даної категорії: