0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості дитячо-батьківських стосунків у сім’ях молодших школярів (ID:619662)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 53
Рік виконання: 2022
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………...........…….3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ СТОСУНКІВ У СІМ’ЯХ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ……………………………………………………………………….6 1.1. Поняття «дитячо-батьківських стосунків»……………………………........6 1.2. Психолого-педагогічна характеристика молодшого шкільного віку.…9 1.3. Сутність та специфіка дитячо-батьківських відносин у молодшому шкільному віці………………………………………….………………………..15 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ І……………………………………………...…21 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ СТОСУНКІВ У СІМ’ЯХ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ……22 2.1. Організація дослідження……………………………………...……….22 2.2. Учасники дослідження……………………………..…………………...24 2.3. Результати емпіричного дослідження…………………………............25 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІ………………………………………………..31 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…………………………………………………….34 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………..……………………….36 ДОДАТКИ……………………………………………………………………39
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Молодший шкільний вік є найвідповідальнішим етапом шкільного дитинства У момент вступу до школи у житті дитини відбуваються великі зміни, серед яких важливу роль відіграє зміна соціального середовища розвитку та взаємовідносини з оточуючими дорослими та однолітками. У житті молодшого школяра з'являється новий значущий дорослий – вчитель. Істотно змінюються дитячо-батьківські відносини - тепер дитина стала школярем, у неї мають бути нові обов'язки, з'являються нові вимоги щодо нього. Але успішне особистісне та інтелектуальний розвиток молодшого школяра залежить не тільки від зусиль вчителя, а й від адекватних дитячо-батьківських відносин у сім'ї молодшого школяра. Від сприятливих стосунків батьків та молодшого школяра залежить його благополучний емоційний стан, а отже успішна адаптація до нових умов життя. Багатьох психологів найрізноманітніших шкіл та напрямків давно привертала увагу надзвичайна значущість відносин між батьками та дітьми. В даний час проблема дитячо-батьківських відносин як фактора психофізичного благополуччя дітей в умовах сім'ї набуває особливої актуальності, оскільки є однією з найважливіших складових державної політики збереження здоров'я нації. Вивчення дитячо-батьківських відносин є надзвичайно важливим для розуміння факторів, що впливають на становлення особистості дитини. Існує пряма залежність між типом дитячо-батьківських відносин та формуванням особистісних якостей у дитини, так як сімейне середовище - це поєднання особистісних особливостей батьків, умов, у яких живе сім'я та стилю виховання. На дітей впливають не тільки навмисні та цілеспрямовані виховні впливи, але рівною чи навіть більшою мірою всі особливості поведінки батьків. Питання, присвячені проблемі дитячо-батьківських відносин, розглядалися вченими протягом усього розвитку психологічної науки та практики. У вітчизняній психології дослідженнями у цій області займалися вчені Божович Л.І., Виготський Л.С., Дубровіна І.В., Лісіна М.І., Леонтьєв А.М., Мухіна В.С., Хоментаускас Г.Т., Ельконін Д.Б. та багато інших [14]. Мета роботи: виявити особливості впливу дитячо-батьківських стосунків на адаптацію молодшого школяра до навчання. Об’єкт роботи: дитячо-батьківські стосунки у сім’ях молодших школярів. Предмет роботи: вплив дитячо-батьківських стосунків на адаптацію молодшого школяра до навчання. Гіпотеза роботи: дитячо-батьківські відносини впливають на адаптацію першокласників до школи, а саме емоційна близькість, задоволеність відносинами з батьками, прийняття дитини, співпраця з нею позитивно впливають на адаптацію школяра. Безконтрольна поведінка, непослідовність дій у вихованні дитини негативно впливають на адаптацію першокласника до навчання у школі. У цьому дослідженні адаптаційні можливості школярів розглядаються як індивідуально-психологічні можливості особистості, які в єдності свідомості та діяльності виявляються в успішності та якісній своєрідності пристосувальної поведінки особи [15]. У період початку навчання у школі актуалізація та зміна адаптивних можливостей дітей молодшого шкільного віку та їх мотивація до навчальної діяльності відбувається з урахуванням дитячих батьківських відносин. Завдання роботи: 1. Здійснити теоретичний аналіз поняття дитячо-батьківських стосунків та їх ролі у формуванні особистості дитини; 2. З’ясувати психолого-педагогічні характеристики молодшого шкільного віку. 3. Дослідити характерні риси спілкування молодших школярів з батьками 4. Визначити на основі комплексної діагностики стан процесу адаптації дітей молодшого шкільного віку до навчальної діяльності та школи з урахуванням дитячо-батьківських відносин. 5. Розробити рекомендації для педагогів та батьків щодо підвищення адаптації школярів у початковий період навчання. Методики дослідження: 1. Методика «Взаємодія батьки – дитина» І.М. Марковської (Додаток №1) [29]. 2. Методика М.Р. Гінзбурга «Визначення мотивів вчення першокласників» (Додаток №2) [30]. Методи дослідження: - теоретичний аналіз проблематики на базі вивчення психолого-педагогічної літератури; - емпіричні методи: метод психо-діагностичного дослідження, метод графічного представлення даних.