0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Освітні технології психологічної профілактики адиктивної поведінки підлітків. (ID:792174)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 69
Рік виконання: 2019
Вартість: 3000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ АДИКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ТА ПРОФІЛАКТИКИ УЗАЛЕЖНЕННЯ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ …………........................................................................................................6 1.1. Адиктивна поведінка: визначення та критерії …………………………..6 1.2. Обґрунтування шкідливості тютюнопаління для організму людини ...13 1.3. Соціально-психологічні чинники формування тютюнової адикції в підлітків ….………………………………………………………………..18 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФІЛАКТИКИ АДИКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ ………………………………………………………27 2.1. Аналіз сучасних підходів до профілактики тютюнопаління в підлітковому віці ……………………………………………………………......27 2.2. Результати моніторингу залежності від тютюнопаління в учнів підліткового віку ………………………………………………………………...33 2.3. Психоло-педагогічні засоби профілактики адиктивної поведінки (тютюнопаління) в підлітковому віці ……………………………………….....45 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..59 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….63 ДОДАТКИ ………………………………………………………………………69
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми. Нині спостерігається тенденція до зростання уваги науковців до проблеми адикції, адиктивної поведінки та адиктивної особистості. В сучасних соціально-економічних умовах існування великої кількості товарів та послуг спостерігається формування різних типів адиктивної поведінки, яка в компенсаторний спосіб дозволяє розв’язати проблеми особистісного розвитку та становлення. З погляду психології у широкому розумінні адикція розглядається як залежність від певних чинників. Якщо раніше це поняття тлумачилося лише як хімічна залежність від алкоголю, медикаментозних препаратів чи наркотиків, то зараз перелік залежностей значно розширився (азартні ігри, стосунки, секс, кохання, їжа, покупки, соціальні мережі тощо). Таким чином зараз вважається, що адикція передбачає залежність від будь-чого, що зумовлено потребою в регулярному вчиненні певних дій або прийомі препаратів. На сьогодні подібне порушення перебуває на стику психіатрії, клінічної психології та наркології й досить часто зустрічається у підлітків, у яких ще не встановлені рамки поведінки. Також молодь потрапляє в групу ризику через власний юнацький максималізм, вважаючи, що з ними не станеться нічого поганого. Попри те, що в суспільному житті набули поширення інформація про шкоду куріння й різні форми застережень, проте вони здебільшого не впливають на вибір підлітків відмовитися від куріння. Це зумовлено тим, що наслідки куріння даються взнаки лише в середньому віці, тому вини не визнають, що ця шкідлива звичка згодом призведе до значних проблем зі здоров’ям. Втім, у боротьбі з тютюновою адикцією науковці відзначають високу ефективність антитютюнових кампаній, що спрямовані на підлітків. Дослідники зазначають, що головною метою програм профілактики куріння в умовах сучасної школи є руйнування ореолу привабливості цигарок та дискредитація їх соціально об’єднуючих функцій. Аналіз наукової літератури засвідчив, що цій тематиці присвячено чимало наукових досліджень. Так, психологічні чинники, критерії та показники адиктивної поведінки досліджували Т. Донських, Дж. Джакобсон, Т. Короленко, С. Кулаков, О. Ліщинська, В. Мендєлєвич, Н. Сирота, С. Соловйова, Г. Старшенбаум та інші, психологічні технології профілактики адиктивної поведінки розробляли О. Балакірєва, О. Климишин, В. Макаров, Ф. Углов, О. Яременко та ін. Мета роботи – на основі аналізу результатів емпіричного дослідження вивчити особливості адиктивної поведінки підлітків та розробити систему психолого-педагогічних заходів профілактики залежності від тютюну в учнів підліткового віку. Відповідно до мети були поставлені такі завдання: 1. Здійснити теоретичний аналіз наукових досліджень з проблеми адиктивної поведінки підлітків (причини, критерії та показники узалежнення). 2. Емпірично дослідити залежність від тютюну в підлітків. 3. Розробити систему психолого-педагогічних заходів профілактики тютюнопаління в учнів підліткового віку. Об’єкт дослідження – адиктивна поведінка підлітків. Предмет дослідження – зміст, форми і методи психологічної профілактики залежності від тютюну в учнів підліткового віку. Теоретико-методологічна основа дослідження: положення екзистенційно-гуманістичної парадигми в психології (А. Маслоу, К. Роджерс, Е. Фромм та ін.); особистісно-центрований підхід до шкільної освіті (Г. Балл, І. Бех, Є. Бондаревська, С. Кульневич, В. Слободчиков та ін.); концептуальні положення щодо розуміння особистості та процесу її становлення (К. Абульханова-Славська, Л. Божович, М. Боришевський, Б. Братусь, Л. Виготський, Г. Костюк, З. Карпенко, С. Максименко, В. Москалець та ін.), духовна терапія хімічно залежних осіб (О. Климишин). Методи дослідження: теоретичні - пов’язані з вивченням літературних джерел; емпіричні – спостереження, анкетування, тестування; статистична -обробка даних (обчислення середніх величин, відсоткового співвідношення), метод інтерпретації. Експериментальна база дослідження. Емпіричне дослідження проводилось на базі Завалівської ЗОШ І-Ш ступеня Тернопільської області. До емпіричного дослідження було залучено 49 осіб, з них 27 хлопців і 22 дівчини. Практичне значення отриманих результатів полягає в обґрунтуванні важливості проведення психологічної профілактики розвитку залежності від тютюну та здійснення корекційного впливу на тютюнову адикцію в осіб підліткового віку; розробці рекомендацій для вчителів, батьків, шкільних психологів і соціальних педагогів щодо запобігання проявам адиктивної поведінки в освітньому середовищі. Апробація результатів роботи: основні теоретичні положення та результати дослідження магістерської роботи доповідалися на звітній науковій конференції студентів ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Івано-Франківськ, 2019) та відображено в тезах науково-практичної конференції (Запоріжжя, 2019). Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Основний обсяг роботи – 63 сторінки, загальний – 81 сторінка.