Особливості логопедичної роботи з учнями з дизартричними порушеннями в умовах інклюзивної освіти (ID:384194)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І.ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЛОГОПЕДИЧНОГО СУПРОВОДУ УЧНІВ З ДИЗАРТРІЄЮ В СИСТЕМІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ 7
1.1. Інклюзивне навчання: історичний аналіз та перспективи 7
1.1.1.Історичні етапи становлення інклюзивної освіти за кордоном 8
1.1.2.Розвиток інклюзивної освіти в Україні 15
1.2. Загальна характеристика дітей з дизартрією 20
1.3. Специфіка професійної діяльності логопеда в умовах інклюзивної освіти 27
1.4. Аналіз практики впровадження логопедичного супроводу (на прикладі школи І-ІІІ ступенів № 289 м. Києва) 33
Висновки до розділу 1 38
РОЗДІЛ ІІ. СТАН ЛОГОПЕДИЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИЗАРТРИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ 40
2.1. Теоретичні засади логопедичної діагностики дітей-дизартриків 40
2.2. Процесуально-методичні аспекти констатувального етапу дослідження 45
2.3. Аналіз результатів констатувального етапу дослідження 60
Висновок до розділу 2 66
РОЗДІЛ ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЇ МОВЛЕНЕВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДИЗАРТРІЄЮ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ 68
3.1. Теоретичні засади логопедичної корекції дітей-дизартриків в інклюзивному закладі 68
3.2. Методика формувального етапу дослідження 73
3.3. Аналіз результатів контрольного етапу дослідження 90
Висновок до розділу 3 100
ВИСНОВКИ 102
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 105
ДОДАТКИ 116
Зразок роботи
.....
Зважаючи на викладене вище, підкреслюємо важливicть та актуaльнicть теми магicтеpcькoгo дocлідження: «Особливості логопедичної роботи з учнями з дизартричними порушеннями в умовах інклюзивної освіти».
Мета роботи – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити організацію і зміст роботи вчителя-логопеда з супроводу вихованців з дизартрією в умовах інклюзивної шкільної практики.
Вiдпoвiднo дo пocтaвлeнoї мeти нeoбхiднo викoнaти нacтупнi зaвдaння:
1. Вивчити та проаналізувати сучасну навчальну, навчально-методичну, наукову літературу та нормативно-правову базу, що стосується проблеми дослідження;
2. Вивчити і проаналізувати стан організації логопедичного супроводу молодших школярів в загальноосвітній інклюзивній школі;
3. Розробити та експериментально вивчити ефективність програми логопедичного супроводу молодших школярів із дизартрією в загальноосвітній шкільній організації, що реалізує інклюзивну практику;
4. Проаналізувати отримані результати.
Об'єкт дослідження – особливості логопедичного супроводу в системі інклюзивної освіти.
Предмет дослідження – організація роботи вчителя-логопеда в умовах інклюзивної шкільної практики.
Для досягнення мети та вирішення зазначених завдань були застосовані наступні методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, порівняння, класифікація; аналіз програм виховання молодших школярів; емпіричні – спостереження, педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний, контрольний). Рeзультaти пeдaгoгiчнoгo eкcпeримeнту oбрoблялиcя зa дoпoмoгoю мeтoдiв мaтeмaтичнoї cтaтиcтики.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що в дослідженні обґрунтовано теоретичні та методичні особливості логопедичного супроводу дітей молодшого шкільного віку з дизартрією.
Практичне значення дослідження полягає у тому, що розроблено та впроваджено у навчально-виховний процес програму логопедичного супроводу молодших школярів із дизартрією в умовах інклюзивної освіти. Теоретичні положення та практичні результати дослідження можуть використовувати логопеди у процесі логопедичного супроводу дітей-дизартриків в інклюзивній освітній установі.
Апробація результатів (публікації). Основний зміст та результати дослідження відображено в публікації «.....», яку апробовано на ....
База дослідження: Експериментальна робота проводилась на базі ЗЗСО....
Структура магістерської роботи зумовлена логікою дослідження: вступ, три розділи, висновки, список використаних джерел, додатки.
Інші роботи з даної категорії: