0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ (ID:294478)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 138
Рік виконання: 2019
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 Розділ 1. Теоретичні основи управління діяльністю підприємства в умовах кризи 6 1.1. Теоретична сутність, роль та значення кризи за сучасних умов господарювання 6 1.2. Економічний механізм антикризового управління підприємством 15 1.3. Система показників діагностики ймовірності настання банкрутства підприємства 27 1.4. Нормативно-правові засади в сфері антикризового управління підприємством 36 1.5. Розвиток інституту антикризового управління в розвинутих зарубіжних країнах 45 Висновки до розділу 1 56 Розділ 2. Аналіз ринку туристичних послуг та оцінка ймовірності настання банкрутства ПП «Транспортно-туристичне агентство «Інтервояж»» в умовах кризи 59 2.1. Аналіз ринку туристичних послуг України 59 2.2 Діагностика фінансово-економічного стану підприємства 66 2.3. Оцінка ймовірності настання банкрутства підприємства та системи його антикризового управління 83 Висновки до розділу 2 96 Розділ 3 Удосконалення організаційно-економічного механізму антикризового управління на підприємстві 99 3.1. Основні напрями формування антикризової діяльності підприємства 99 3.2. Комплексна стратегія підвищення ефективності діяльності підприємства 105 3.3. Фінансове забезпечення комплексної стратегії підприємства 116 Висновки до розділу 3 121 ВИСНОВКИ 123 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 129 ДОДАТКИ 138
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1. Слово «криза» грецького походження і в перекладі означає рішення, крутий перелом, різку зміну, важкий перехідний стан, при якому існуючі засоби досягнення цілей стають неадекватними, внаслідок чого виникають непередбачені ситуації і проблеми. В економічній літературі погляди на кризу підприємства є різними як щодо її сутності, так і щодо походження, розвитку та наслідків. Отже, криза – переломний період у діяльності підприємства, що характеризується відхиленнями фактичних показників діяльності підприємства від тих, котрі необхідні для його успішного розвитку внаслідок змін у внутрішньому середовищі функціонування, який може мати позитивні чи негативні наслідки у перспективі. 2. Аналіз та узагальнення різних визначень поняття "криза підприємства" дали змогу виділити три основні підходи: криза-подія, криза-стан і криза-процес. Найбільш прийнятним стосовно ефективного антикризового менеджменту є процесний підхід до трактування кризи підприємства. Цей підхід дає змогу виділяти природу, причини, динаміку і наслідки кризових явищ. 3. Кризові явища краще передбачити, ніж ліквідувати, так як ліквідувати їх майже не можливо. Тому успіх діяльності підприємства залежить від завчасної підготовки антикризового управління до майбутніх загроз. Завчасна підготовка програми антикризових заходів допоможе значно мінімізувати негативний вплив кризових явищ на підприємство і дозволить йому бути успішним і конкурентоздатним в умовах кризи. Створення потрібних резервів (ресурсних, фінансових, матеріальних) допоможе діяти підприємствам в умовах кризи більш ефективніше. Необхідним є подальше дослідження конкурентоспроможності, адаптації, гнучкості виробництва і персоналу в умовах кризи, а також системи антикризових стратегій. 4. Складність протікання соціально-економічних процесів, значний та в більшості випадків складно прогнозований вплив зовнішнього середовища на функціонування і розвиток підприємств обумовлює підвищену увагу менеджменту підприємства до кризових явищ, частота появи яких значно збільшується. За таких умов діагностика кризових явищ набуває все більшого значення та ваги в системі антикризового управління, в тому числі і моделі ймовірності настання банкрутства. Кожна модель застосовується за певних визначених умов та володіє певними аналітичними можливостями. Об’єктивні умови актуалізації завдання підвищення ефективності антикризової діяльності на підприємстві призводять до необхідності класифікації існуючих моделей діагностики ймовірності настання банкрутства. Виділяють такі основні групи моделей: моделі, що ґрунтуються на використанні фінансових коефіцієнтів, агрегованих показників, моделі дискримінантного аналізу, моделі з використанням бальних оцінок, методи стратегічного аналізу, неформальні моделі, штучні інтелектуальні системи та поєднання моделей. 5. Подолання проблеми банкрутства залежить від своєчасного виявлення загрози банкрутства на підприємстві та розробки і впровадження відповідних антикризових заходів, які дозволять подолати кризу, відновити ліквідність та платоспроможність та запобігти процедурі банкрутства і ліквідації підприємства. Щоб процеси банкрутства господарюючих суб’єктів завдавали найменшої шкоди економіці, держава повинна активно виконувати свою регулюючу роль у формуванні відносин власності Основним законодавчим актом, що регулює механізм порушення справи про банкрутство та розробки санаційних (антикризових) процедур є Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», спрямований він, насамперед, на збереження підприємства, а як що ця мета не досягається застосовують процедури банкрутства. Особливістю нового законодавства є те, що передбачається можливість відновити платоспроможність боржника навіть після порушення справи про банкрутство. 6. Головне призначення підприємств туристичної галузі полягає в організації комфортного та якісного забезпечення мотиваційних вимог туриста. Відповідність вимогам гарантує ефективність їх діяльності на ринках різного рівня. Туристична галузь функціонує і розвивається скерована державною політикою у сфері туризму. Функцією підприємств туристичної галузі є створення, реалізація та організація споживання послуг і товарів туристичного призначення, виробництво тур продукту. Туристична галузь складається з підприємств, що надають послуги гостинності, транспортні послуги та підприємств, що створюють комплексний тур продукт і організовують його споживання (туроператори і тур агенції). 7. В наш час туризм є важливою складовою в галузі світової економіки. За даними Міжнародної туристичної організації частка туризму в світовому ВВП становить близько 9 % та близько 30 % в світовому експорті послуг та 6 % від обсягів світової торгівлі. В галузі туризму працює більш ніж 235 млн. осіб або кожний 12 працівник. В 2016 році послугами туристичної галузі скористалося близько 983 млн. іноземних туристів, у 2018 році їх кількість досягла 1 млрд. осіб. На період 2018 року товарообіг світового туризму досягнув понад 1,2 трильйонів дол. США. 8. Об’єктом дослідження обрано Транспортно-туристичне агентство «Інтервояж» це приватне підприємство, що засновано ще у 1993 р. Туристичне агентство знаходиться в м. Житомир, вул. М. Грушевського. На підприємстві спостерігається збільшення показників прибутковості протягом періоду 2016-2018 рр. Так, головним показником результативності економічної діяльності підприємства є чистий дохід від реалізації продукції. Даний показник становив у 2018 р. 1885 тис. грн., що на 507 тис. грн. більше аналогічного показника 2016 р. Хоча собівартість реалізованої продукції у 2018 р. зросла на 31,3%. Чистий дохід від реалізації зріс на 36,8% у 2018 р. Після сплати податків, зборів та відрахувань на потреби підприємства залишається чистий фінансовий результат, що збільшився у 2018 році на 53,3% і становив 322 тис. грн. у 2018 р. це говорить про ефективність господарювання даного підприємства. Середньооблікова чисельність працівників збільшилася протягом періоду 2016-2018 рр. на 1 працівника (7,1%). Зменшення середньорічної вартості необоротних активів на 39,0% є досить негативним для підприємства, що говорить про зношеність обладнання і не відтворення основних засобів протягом 2016-2018 рр. Водночас, не видно зниження ефективності використання необоротних активів, адже показник фондовіддачі зростає на 64,7%, що позитивно характеризує ефективність використання основних засобів. Таким чином, можна стверджувати, що зменшення основних засобів відбулося за рахунок виведення з балансу підприємства пасивної їх частини, яка не використовувалася а лише удорожчувало послуги підприємства. 9. Загальний коефіцієнт покриття показує, скільки грошових одиниць оборотних активів припадає на кожну грошову одиницю поточних зобов’язань. В нашому випадку його значення (2,44), і це більше одиниці, що свідчить про те, що підприємство може своєчасно ліквідувати борги. Так, на 1 грн. поточних зобов’язань в 2018 році приходиться 2,44 грн. активів. Це свідчить про те, що підприємство може своєчасно ліквідувати борги. Якщо на покриття зобов'язань підприємство передбачає мобілізувати оборотні активи в частині грошових коштів і коштів в розрахунках, можна одер-жати коефіцієнт швидкої ліквідності. Даний показник визначає скільки ліквідних активів має підприємство на кожну 1 грн. поточної заборгованості. Цей показник у 2018 р. відповідає нормативному значенню, що говорить про те, що в 2018 році підприємство на 1 грн. поточних зобов’язань має 1,35 грн. ліквідних активів. Коефіцієнти незалежної ліквідності збільшився на 0,56 пунктів у 2018 р., а абсолютної ліквідності зменшилися у 2018 р. на 0,12 пунктів, але є достатньо високими. Коефіцієнт абсолютної ліквідності у 2017 р. свідчить про те, що на звітну дату 29% поточних зобов’язань підприємство може негайно погасити. Частка виробничих запасів в оборотних активах показує, що їх питома вага у 2018 р. зменшилась на 0,01 і становить 32%. 10. Провівши діагностику підприємства за відомими методиками оцінки ймовірності банкрутства встановлено, що фінансова діяльність підприємства є стійкою, і банкрутство в найближчі роки йому не загрожує. На підставі проведеного SWOT-аналізу можна зробити висновок про те, що туристичне підприємство має потужний потенціал (високоякісну інфраструктуру і висококваліфікований персонал), який слід використовувати для реалізації стратегії диференціації туристичних послуг, що, у свою чергу, дозволить підвищити його стійкість і конкурентоспроможність на туристичному ринку. При цьому збільшення потужностей реально дає можливість використовувати додаткові ресурси. Дана обставина є однією із підстав для збільшення обсягів турпослуг без значного збільшення постійних витрат, а розширення номенклатури турпослуг дасть можливість виходу на нові ринки. 11. В ході дослідження управління підприємством в умовах кризи нами виділено основні напрями формування антикризової діяльності підприємства. Запропоновано модель вибору та розроблення антикризової стратегії туристичного підприємства. Ця модель відображає складний взаємопов’язаний комплекс стратегічних і оперативних заходів, кожен з яких підпорядковується єдиній меті, цілям і завданням, пов’язаних з реалізацією антикризової політики підприємства, а її елементи можуть мати як захисний, так і наступальний характер, використання яких дозволить виробничому підприємству в кризових умовах реалізувати перспективу сталого росту. 12.Розроблено комплекс стратегічних і оперативних заходів реалізації антикризової програми, призначений для вирішення певного переліку проблем, який є інструментом реалізації цілей антикризового розвитку підприємства та забезпечення його існування у довгостроковій перспективі. 13.Провівши діагностику підприємства встановлено, що фінансова діяльність підприємства є стійкою, і банкрутство йому не загрожує, тому в якості засобів поліпшення його діяльності запропоновано комплексну стратегію підвищення ефективності його діяльності. Дана стратегія передбачає ряд заходів, які дадуть можливість розвиватися підприємству та утримувати лідуючі позиції на ринку. Серед основних заходів передбачається організація шоп-туру в КНР та фітнес-туру до Єгипту, розробка друкованого каталогу, налагодження зв’язків із корпоративними клієнтами, впровадження системи Worldspan та впровадження програми Tur Win. Комплексна стратегія підвищення ефективності діяльності підприємства дозволить у планованому періоді мати чіткі показники зростання обсягу реалізації, прибутку та рентабельності. Так, обсяг чистого доходу можна збільшити в цілому на 867 тис. грн. завдяки організації шоп-турів до КНР та фітнес-турів до Єгипту, за рахунок тільки рекламної діяльності є можливість отримати приріст у межах 79 тис. грн. В цілому ця сума становитиме в межах 946 тис. грн. Розвиток роботи із корпоративними клієнтами та розвиток співпраці у туристичній мережі таж збільшить обсяги фінансового результату компанії. 14. Для реалізації комплексної стратегії підвищення ефективності діяльності підприємства підприємству необхідно залучити інвестиційні ресурси у вигляді довгострокового кредиту. Пораховано, що найкраща структура джерел фінансування інвестиційного проекту 20% – боргового капіталу та 80% власного капіталу. При такій структурі рівень фінансового ризику (0,0196) та строк окупності (1 р. і 6 міс.) найменший, а отже, показник «рентабельність-фінансовий ризик» має найбільше значення – 51,58.