0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

РОЛЬ САМОДІЯЛЬНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ПРОЦЕСІ ВИПРАВЛЕННЯ ТА РЕСОЦІАЛІЗАЦІЇ ЗАСУДЖЕНИХ (ID:951210)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Соціальна робота
Сторінок: 88
Рік виконання: 2019
Вартість: 5000
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП ................................................................................................ РОЗДІЛ 1. САМОДІЯЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАСУДЖЕНИХ ТА ЇХ ПРАВОВИЙ СТАТУС .................................................................................. 1.1 Поняття, історія виникнення та становлення самодіяльних організацій засуджених .......................................................... 1.2 Правова регламентація діяльності самодіяльних організацій засуджених як соціальної інституції в історичному ракурсі.. РОЗДІЛ 2. ФОРМИ І МЕТОДИ ДІЯЛЬНОСТІ САМОДІЯЛЬНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЗАСУДЖЕНИХ …………………………………………... 2.1 Форми діяльності самодіяльних організацій засуджених залежно від рівня безпеки установи виконання покарань та категорії засуджених …………………………………………. 2.2 Взаємодія адміністрації виправних (виховних) установ з самодіяльними організаціями засуджених ………………….. 2.3 Проблемні питання в роботі самодіяльних організацій засуджених та шляхи їх вирішення ………………………….. ВИСНОВКИ …………………………………………………………... СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………….
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.1 Поняття, історія виникнення та становлення самодіяльних організацій засуджених Самодіяльні організації засуджених до позбавлення волі покликані надавати допомогу персоналу установ виконання покарань у проведенні соціально-виховної роботи. Законодавством визначено, що самодіяльні організації засуджених створюються в установах виконання покарань з метою впливу на виправлення засуджених; розвитку в них корисної ініціативи, соціальної активності, здорових міжособистісних взаємовідносин, залучення до участі у вирішенні питань організації праці, навчання, відпочинку, побуту [4, c. 254]. Тищенко Є. Я., зазначає, що «самодіяльні організації засуджених у виправних установах ‒ це добровільні громадські формування осіб, позбавлених за вироками судів свободи, створювані з метою використання елементів самоорганізації і самоврядування засуджених в процесі їх виправлення» [59, с. 137–143]. Самодіяльні організації є силою, яка здійснює одночасно виправлення інших засуджених, які виступають споживачами (об’єктом) виховних заходів, і виправлення засуджених, що є джерелами (суб’єктом) виховних заходів, тобто самих членів організацій засуджених. Пов’язано це з тим, що засуджені, які беруть участь у виправній діяльності в якості суб'єктів, відчувають реальну потребу в систематичній і плановій роботі над собою щодо розвитку і вдосконалення позитивних особистісних властивостей і якостей, щодо підвищення рівня культури і освіти, необхідних їм для роботи з іншими засудженими. Тому досить складно однозначно оцінити, в якості кого виступають члени самодіяльних організацій, які беруть участь у виховній роботі із засудженими (хор духовної музики, лекторські групи, групи з профілактики девіантної поведінки, театральні колективи тощо), ‒ суб’єкта або об’єкта. В їх діяльності ці дві ролі абсолютно нероздільні [59, с. 137–143]. Таким чином, унікальність виправного впливу органів самодіяльності на засуджених полягає у використанні двох факторів виховного впливу на особистість: виховання в колективі і через колектив, а також самовиховання засуджених. Сутність самодіяльності особистості засудженого є складним явищем. З одного боку, це форма самореалізації людини, прояв його «самостійних», творчих сил і здібностей при виконанні самостійної діяльності; а з іншого, ‒ результат цілеспрямованого впливу педагога при організації пізнавальної, практичної і творчої діяльності. У зв’язку з чим, можемо констатувати, що самодіяльність особистості засудженого ‒ це самостійна діяльність людини, що знаходиться у виправній установі, яка виконується ним з власної ініціативи на основі знань і умінь, придбаних і спеціально поповнюються в процесі навчання або практичної діяльності, що має творчий характер, в якому проявляється сутність людини, її духовно-моральні якості, що визначають його ставлення до змісту діяльності та прагнення мобілізувати свої емоційно-вольові зусилля на реалізацію суспільно цінних і особистісно значущих цілей. Аналіз показав, що самодіяльні організації засуджених є однією з форм соціально-педагогічної реабілітації засуджених під якою розуміють комплекс заходів виховного характеру, спрямованих на формування особистісних якостей, значущих для життєдіяльності засуджених, активної життєвої позиції, що сприяють інтеграції їх в суспільство; на оволодіння позитивними соціальними ролями, правилами поведінки в суспільстві; на отримання необхідної освіти. В основі системи соціально-педагогічної реабілітації засуджених засобами самодіяльних організацій є принципи гуманізму, безперервності і перспективності. У процесі соціально-педагогічної реабілітації для кожного засудженого необхідно розробити систему перспектив. На відміну від Ветошкіна С. А., який визначав мету стимулювання правослухняної поведінки як швидке звільнення з колонії, ми вважаємо, що кінцева мета в системі позитивних соціальних перспектив ‒ це реабілітація особи, що звільнилася в суспільстві. Дана умова заснована на принципі майбуття (перспектив),тобто спільна участь засуджених та їхніх родичів у виховному процесі в далекій перспективі допоможе зняти конфліктні ситуації в сім'ях, що нерідко є причиною або приводом скоєння злочину. Середня перспектива ‒ це можливість умовно-дострокового звільнення; близька перспектива полягає в організації спільних вечорів відпочинку, в додаткових побаченнях, в повідомленнях у ЗМІ, в записах заохочень засудженим в особисті справи, в переведенні на поліпшені умови утримання тощо [60, с.56]. До соціально-педагогічних сполучних елементів відносяться і колишні засуджені, чий досвід пост пенітенціарної реабілітації використовується для внесення коректив у програму підготовки засуджених до звільнення. Колишні засуджені, що раніше активно працювали в самодіяльних організаціях і, в подальшому, успішно адаптувалися до нових умов життєдіяльності, є прикладом перспективних соціальних можливостей для осіб, які перебувають в ізоляції [60, с.56]. Нерідко причиною скоєння злочинів є неможливість працевлаштування в зв'язку з відсутністю у звільненого освіти або спеціальності. Компенсуючи цей недолік, трудовий та освітні процеси сприяють тому, що людина, що відбувала покарання, знаходить своє місце в житті і в подальшому не допускає порушень законності [60, с.56]. Ефективність діяльності самодіяльних організацій пенітенціарних установ залежить від: ‒ реалізації диференційованого підходу з урахуванням типологічних особливостей засуджених; ‒ забезпечення сукупності взаємопов'язаних соціальних (побутових, трудових, дозвільних, валеологічних, постпенітенціарних) і педагогічних (правових, освітньо-виховних, громадських) факторів, що сприяють виправленню засуджених; ‒ соціально-педагогічного супроводу з метою попередження протиправних проявів з боку учасників самодіяльних організацій. Таким чином, встановлено, що самодіяльні організації представляли собою одну з форм організації виховної роботи із засудженими. Сама по собі самодіяльність засуджених має тривалий і цікавий шлях свого становлення і розвитку. Ретроспективний аналіз показав, що самодіяльність засуджених зародилася в радянських виправно-трудових установах в перші ж роки після Жовтневої революції. У 1919 р. в деяких місцях позбавлення волі засуджені брали участь в гуртках з різних галузей знань: суспільно-політичних наук, сільського господарства, природознавства тощо [25, с. 86]. У міру створення виправних установ і розгортання в них виховної роботи із засудженими розширювалася сфера прояву самодіяльності з боку засуджених, яка приймала часом найрізноманітніші форми. На початку свого існування, самодіяльні організації створювалися з метою використання елементів самоорганізації і самоврядування засуджених в процесі їх виправлення, формування навичок колективізму засуджених і заохочення їх корисної ініціативи в період відбування покарання. Головним завданням їх діяльності було сприяння і надання допомоги адміністрації місць позбавлення волі у виправленні і перевихованні засуджених. Можна стверджувати, що робота самодіяльних організацій, за час свого існування, накопичила величезний позитивний досвід в роботі з організації виховної роботи із засудженими. Дослідженням проблем організації виховної роботи із засудженими, зокрема в сфері самодіяльності засуджених, вже досить давно займаються вчені різних сфер знань ‒ кримінально-виконавчого права, педагогіки, соціології, психології. Встановлено, що ідея всебічного розвитку корисної ініціативи засуджених зародилася ще в 20-ті роки XX ст. Однак відсутність досвіду створення та управління нової організаційної структури засуджених привело до того, що в багатьох випадках самодіяльні організації фактично перетворилися в непідконтрольні органи самоврядування місцями позбавлення волі, де адміністрації відводилася лише роль зовнішнього нагляду. Вперше своє законодавче закріплення самодіяльні організації як організаційна структура в механізмі виправлення і перевиховання засуджених отримала в Виправно-трудовому кодексі РРФСР 1924 р. В ст. 8 кодексу було сказано, що «у виправно-трудових установах встановлюються всі заходи до усунення шкідливого впливу гірших і найбільш небезпечних в'язнів на інших і до розвитку самодіяльності ув'язнених, спрямованої до придбання властивостей і професійних навичок, необхідних для трудового життя в суспільстві» [27] . Таким чином, ВТК РРФСР 1924 р. не тільки законодавчо закріпив принцип всебічного розвитку в місцях позбавлення волі самодіяльності та ініціативи засуджених в якості важливої форми виховної роботи, а й вказав конкретні напрямки їх організаційного оформлення, які згодом отримали свій подальший розвиток [27]. З прийняттям ВТК РРФСР 1933 року майже завершилося організаційне оформлення самодіяльних організацій. Стаття 66 кодексу закріплювала, що політико-виховна робота проводилася культ радою позбавлених волі, що складається з різних секцій: масово-виробничої, культурно-масової, санітарно-побутової і редакційно-видавничої. Як і повз перерахованих секцій, у виправно-трудових установах на розсуд адміністрації могли утворюватися й інші секції [27]. Першим спеціально прийнятим нормативним документом, що регулює порядок формування та діяльності самодіяльних організацій засуджених, стало «Положення про самодіяльні організації», затверджене наказом МВС РРФСР № 740 від 1961 р. Правовою основою прийняття даного документу послужило «Положення про виправно-трудові колонії і тюрми МВС» від 1958 р. [27]. Спочатку перед самодіяльними організаціями ставилися наступні завдання: сприяння адміністрації у вихованні засуджених і підвищення їх свідомості, загальноосвітнього і культурного рівня, в організації професійно-технічного і загальноосвітнього навчання, підтримці та зміцненні дисципліни і внутрішнього порядку, дотриманні засудженими особистої гігієни, проведення санітарно-освітньої роботи, а також культурно-масових заходів, спрямованих на виховання у засуджених свідомого ставлення до праці [27]. Як правило, кожну із зазначених завдань обслуговувала певна секція з відповідним найменуванням. Свої завдання самодіяльні організації здійснювали строго під керівництвом адміністрації місць позбавлення волі. Всі самодіяльні організації формувалися з числа осіб, які зарекомендували себе зразковою поведінкою і сумлінним ставленням до праці, навчання і дисципліни. Членом самодіяльної організації міг стати будь-який засуджений, який бажає брати участь в їх роботі. Прийом в члени самодіяльних організацій здійснювався на підставі письмової заяви засудженого, після чого він включався до складу секції, в якій хотів працювати. Рішення про створення самодіяльних організацій засуджених приймалися на загальних радах колективів засуджених в загонах [27]. В межах дослідження, зупинимося більш детально на секції дисципліни і порядку, оскільки роботі цієї секції надавалося виключно важливе значення. Виходячи з назви, головне її завдання полягало в підтримці правопорядку і дисципліни, а також забезпеченні виконання режимних вимог засудженими у виправних установах.
Інші роботи з даної категорії: